Försäljning och distribution via flera kanaler

Full kontroll och automatisk synkronisering av saldon, lager och orderstatus.

Omnichannel försäljning

Du som säljer produkter vet att kraven på din flexibilitet hela tiden ökar. Idag måste du kunna distribuera ut varor på många olika sätt. Dessutom säljer du via många kanaler, så som via nätet, fysisk butik och/eller via återförsäljare. Att då ha full kontroll och synka alla saldon, lager och orderstatus är svårt och komplext. I Extend-plattformen löser vi detta på ett enkelt och pragmatiskt sätt utan massa overhead eller onödiga power points. Think small helt enkelt, som vi brukar säga.

 Webbshop

Funktionalitet som rymmer hela plattformens bredd, bland annat disponibilitet, styra kunden till specifika lager per automatik, restorderhantering, hanteras och presenteras med responsive design. Till webbshopen finns även admingränssnitt och möjlighet att anpassa layouten.

 Konsignationslager

Möjlighet att sätta upp flera lager som kan kontrolleras och hanteras i systemet precis på samma sätt som distributionscenter.

Läs mer om konsignationslager 

 3PL koppling

Vi jobbar mot många tredjepartslogistiker och har redan färdiga kopplingar till dem. Om du vill använda en 3PL:are som inte finns så kan vi självklart lägga till nya.


 Ledtidsberäkning & disponibilitetskontroll

Med Extend hanterar du beräknade och bekräftade tider på bland annat order och inköp från leverantör. Vilket möjliggör kontroll på varuflödet.

 Direktleverans

Optimera med inbyggd logik på; produkt / order / orderrad eller kvantitet som definierar om ordern skall tas från lager eller direkt från leverantör.

Läs mer om Direktleverans

 Transportadministration

Transportadministration kan vara jobbigt att få på plats. Vi bygger in detta i din lösning så du inte behöver fundera på transporten. Säg bara vilka transportörer du vill jobba med så sköter vi resten. Extend har färdiga EDI-kopplingar och dokument till de största transportörerna.


 Saldokontroll

Med Extend får man kontroll på saldo på ett fantastiskt sätt. Disponibla saldon, fysiska saldon, spärrade och förväntade saldon.

 Orderhantering & Logik

Extends avancerade orderlogik är hjärtat och hjärnan i logistiksystemet. Orderlogik är en central funktion mellan köpare och säljare. Extends orderfunktioner fungerar på samtliga kanaler in i plattformen; EDI, webbshop, kundtjänst eller återförsäljare som integrerar mot Extend. Ett pris eller en rabatt räknas alltid på samma sätt och ett disponibelt saldo hanteras i realtid i samtliga kanaler.

 Reskontra

En totalintegrerad reskontrahantering, helt automatiserat mot ordersystemet, kreditlimitar m.m.


 Kundportal & anbud

Möjlighet att ställa en förfrågan till leverantör om möjlighet till leverans och sedan även aktivera inköpet utifrån förfrågan. Detta kan göras manuellt eller integrerat elektroniskt.

 Offert till order

Möjlighet att skicka en offert till kund som denne sedan kan omvandla till order via accept.

 Integration

Många av våra kunder integrerar såväl sina egna interna system som affärssystem som mot sina kunder och leverantörer. Att kunna integrera med andra system är viktigt och det är vi bra på! Vi har standardkopplingar till många olika system såsom Fortnox, Woocommerce men även till stora industriaktörer som Ica och Systembolaget.

Läs mer om integrationer


 Flexibel prissättning

Med modulen kan du sätta upp prismatris som innebär att kunder kan få priser baserat på prislistor, rabattlistor och dessa kan grupperas på kundgrupper. Kombinationerna blir oändliga men systemet presenterar alltid lägsta möjliga pris för respektive kund. Kundunika prislistor kan skrivas ut direkt av kunden.

Läs mer om Flexibel prissättning

 Internationell handel

Hantering av moms inom EU och utanför EU, samt möjlighet att hantera landsunik hantering för olika länder gällande exempelvis fakturering.

Läs mer om Internationell handel

 KPI & Daschboard

Att kunna följa upp verksamheten är avgörande för att kunna ta rätt beslut och utvecklas. Våra standardrapporter och dashboards gör att du hela tiden har kontroll på din verksamhet.

Läs mer om våra analys och rapporter


 Punch-out

Punch Out-tekniken är en lösning som möjliggör en smart relation mellan en säljares egna e-handel och köparens funktioner i sitt inköpssystem. Det handlar om att inköpssystemet skapar en inloggning till e-handelssystemet och att sedan användaren använder säljarens e-handelssidor för att göra sitt inköp.

Läs mer om Punch-out

 Service & retur ”Service 8a”

Servicehantering som möjliggör kontroll på produkten från utskick – retur in på lager och – ut till reparatör och – tillbaka.

Intresserad? Kontakta oss för en demo! Kontakta oss

Behöver du prata med en expert? Kontakta oss

Hitta lösning för din bransch

Extend har anpassade tjänster till många olika branscher men vi gör även anpassade speciallösningar inom bla. försörjning, Shipping och lager. Det som dock är gemensamt för alla våra lösningar är att vi effektiviserar affärsprocesser på ett smart och flexibelt sätt. Om du vill läsa mer om våra olika branschlösningar hittar du dem nedan.

Handel

E-handel

3PL

Finans

Speciallösningar

Multikanalförsäljning