Chat with us, powered by LiveChat

Multikanalförsäljning

För att få ett fungerande system måste alla säljkanaler integreras och synkas mot lager. Genom att samla all data för artikel, kund och leverantör på ett ställe och skapa regelverk och logik så underlättar det försäljningen i flera kanaler.

Vad är multikanal?

Allt fler företag får idag ordrar via flera olika kanaler som butik, återförsäljare, innesälj och webbshop. Det innebär att du som företagare behöver kunna hantera alla kundordrar i realtid på ett ställe, samt att ordrarna kontinuerligt synkas mot lager och allokerar varor som finns där. För att på så vis undvika att utlova kunderna varor som redan sålts och inte längre finns på lager.

Nyckeln till Multikanalförsäljning

Nyckeln till framgång för en fungerade multikanalförsäljning är att ha en kompetent lösning för orderhanteringen (order management). Genom att samla alla ordrar på ett ställe samt att synka mot lagret för att se om varan finns eller när den åter är i lager skapar man optimala förutsättningar för en fungerade verksamhet.

Integrerade kanaler

En fungerande multikanalförsäljning förutsätter att alla orderkällor, dvs säljkanaler, integreras.  Extend samlar all data, inklusive masterdata, för artikel, kund, leverantör och skapar regelverk och logik. Via Extends färdiga integrationer kan du bygga ditt eget ekosystem av applikationer. Exempel på färdiga integrationer för säljkanaler är bl a e-handelsplattformarna Shopify, WooCommerce och Magento, kassasystemet Shopbox, samt industrikopplingar till Ica, Coop, Axfood och Systembolaget.

Försörj från rätt ställe

Extend hjälper dig att automatisera processen genom att koppla säljkanalerna och ställa in varifrån dina produkter ska försörjas, ex. lager 1, lager 2 eller butik. Vill du frångå regeln gör du det enkelt på ordernivå.

Har du flera säljkanaler och vill samla allt på ett ställe? Kontakta oss