Chat with us, powered by LiveChat

Smarta lösningar med webbshop

Uppdatera din webbshop och få full kontroll och realtidssynkronisering till lager/3PL för orderstatus, lagersaldo och lagerverksamhet/planering.

Integrerad webbshop

Många företag har idag en webbshop. Fokus har ofta lagts på design och användarens upplevelse och mycket pengar har investerats i att få kunden till webbshopen. Det dock många missat är vikten av att ha kontroll över sitt lagersaldo och sina inköp samt hur ordrar kan allokera saldo i ”rätt” ordning. Att sätta upp en fungerade supply chain är inte enkelt men ska inte underskattas, det minskar kapitalbindningen och ger inte minst nöjda kunder. Vi hjälper dig ha kontroll på ditt lagersaldo så rätt saldo visas i webbshop(arna) samt att ha rätt/optimala lagernivåer. Det effektiviserar och professionaliserar inköp och kommunikationen mot leverantör.

Hur funkar det?

  1. När order skapas av kund i webbutiken skickas den till oss.
  2. Orderstatus till webbshop / kundgränssnitt, uppdateras av lagerverksamheten i ditt eller din tredjepartlogistikers lager och skickas automatiskt till webbshoppen.
  3. Order skickad status inkl. TnT-information med sändningsnummer skickas till webbshop / kundgränssnitt direkt när händelsen uppstår på lagret. På så sätt kan kunden spåra sin leverans.
  4. Lagersaldo uppdateras löpande från lagret till webbshop.

Exempel på svenska webbshopsplattformar som integrerar mot våra APIer

Med våra färdiga API-integrationer till de stora webbshopsplattformarna integreras din webbshop med oss till ett fast pris.

Shopify

Standardintegration byggd utifrån Shopifys API. Extend Commerce har byggt in flexibilitet kring bland annat vilket status som ska trigga integrationen. När en order läggs i Shopify triggas en realtidsuppdatering av saldo, vilket gör att det saldot som visas i webbshoppen alltid är korrekt. Informationen från webbshopen skickas vidare till ett externt lager för saldosynkning eller ekonomisystem för fakturering och matchning/avräkning mot Klarna, Stripe mm. Detta matchas via separat API via extern leverantör. Läs mer om integrationen

WooCommerce

Standardintegration byggd utifrån WooCommerce API. Extend Commerce har byggt in flexibilitet kring bland annat vilket status som ska trigga integrationen. Informationen från webbshopen skickas vidare till ett externt lager för saldosynkning eller ekonomisystem för fakturering och matchning/avräkning mot Klarna, Stripe mm. Detta matchas via separat API via extern leverantör. Läs mer om integrationen

Magento

Standardintegration byggd utifrån Magentos API. Extend Commerce har byggt in flexibilitet kring bland annat vilket status som ska trigga integrationen. Informationen från webbshopen skickas vidare till ett externt lager för saldosynkning eller ekonomisystem för fakturering och matchning/avräkning mot Klarna, Stripe mm. Detta matchas via separat API via extern leverantör. Läs mer om integrationen

Sex funktioner du kommer älska!

Prenumerationsorder

Prenumerationsordern ger möjlighet att erbjuda slutkunden prenumereration på en produkt/tjänst över en period. Intervallet kan anpassas efter kund, exempelvis om levererans ska ske en särskild dag, eller om prenumerationen ska pausas ett tag. Prenumerationsorder underlättar för kunden och gör det möjligt att skapa återkommande intäkter med hög marginal och lågt kundtapp.

Direktleverans

XTND BACKEND har  inbyggd logik på produkt/order/orderrad samt kvantitet som definierar om ordern skall tas från lager eller direkt från leverantör.

Fortnox

Handlar ditt företag med varor och vill ha en lösning som hjälper dig idag och imorgon? Då ska du välja Extend Commerce i kombination med Fortnox. Fortnox hanterar de ekonomiska transaktionerna och Extend Commerce ERP plattform order, lager och saldo. Tillsammans blir systemen en perfekt kombination för att bygga ett affärskritiskt ekosystem, helt enkelt den nya tidens affärssystem. Läs mer om Fortnox & Extend Commerce

Restorder

Att visa exakt disponibelt saldo, med exakta tider för nästa möjliga leverans gör att kunderna väljer produkter som kan levereras, men när ordern inte kan levereras i sin helhet vid önskad tid måste man kunna hantera restorderlogik i förhållande till sina kunder.

Returorder

Idag kan upp till 35% av det som beställs komma tillbaka som returer och då är det viktigt att både kunna hantera dels de fysiska aspekterna (hur beter sig kunden, vart ska sakerna skickas och när) såväl som de finansiella aspekterna (när ska varan krediteras, hur mycket kostar returen etc.). En bra returprocess är i många fall helt avgörande för en lönsam och effektiv e-handel.

Ongoing

Ongoing är det vanligaste lagersystemet som tredjepartslogistiker i Sverige använder. Genom Extend Commerce koppling mot Ongoing kan kunderna enkelt integrera sitt externa lager vilket ger möjlighet att synka lagret mot Extend Commerces ERP plattform avseende kommunikation vid orderläggning och återkoppling från Ongoing vid lagerhändelser. Läs mer om Ongoing
Kontakta oss så berättar vi mer om våra integrationer till webbshoppar Kontakt