Chat with us, powered by LiveChat

Kombinera det bästa av två världar!

eEkonomi är expert på ekonomin.
Extend Commerce hanterar order och varuflödet så att du fokuserar på det du är bäst på.
Tillsammans skapas ett komplett affärssystemet!

Integrera Extend Commere med Visma eEkonomi

Du kan nu enkelt integrera Extend Commerce med eEkonomi för att få en helt integrerad lösning. Så oavsett om du är en befintlig kund till Extend Commerce eller ny, kontakta oss så berättar vi hur du kommer igång!

Du kan även läsa om vår integration till Visma eEkonomi på deras hemsida Vismaspcs.se

Kontakta oss så berättar vi mer om vår Visma eEkonomi koppling Kontakta oss

Extend Commerce presenteras på Vismas Integrationsboost

Missa inte att se en detaljerad introduktion till Extend Commerce som visades på Vismas integrationsbosst den 9e april 2024.

Du kommer få svar på många av dina funderingar!

Ditt nya affärssystem!

Kombinera Extend Commerce och Visma eEkonomi och skapa ett helt molnbaserat affärssystem för dina viktigaste processer, med minskad administration utan att tumma på funktionalitet. Hela flödet automatiseras: från att ordern läggs, att fakturan markeras som betald till, att dina pengar finns på banken.

All data synkas i realtid och du kan följa kund- och leverantörsreskontra med precision i Visma eEkonomi. Här matchas alla ekonomiska poster mot Extend Commerce och du har hela tiden koll på dina fakturor och dess status och värdet på ditt lager. Och tillsammans skapar vi ett mycket starkt affärssystem för dig som jobbar med hadel av fysiska produkter.

Läs mer om Visma eEkonomi på deras hemsida

 

Integrerade tjänster

Realtids synkning 

Ha koll på ditt lagersaldo genom att samla alla beställningar från olika försäljningskanaler till en enda plats.

Lagersaldo

Vi håller hela tiden din lagerbalans uppdaterad. Tidigare gjordes en inventering vanligtvis en gång om året, med Extend Commerce och Visma eEkonomi vet du värdet på ditt lager i realtid.

Finansiell kontroll

Kombinationen av Extend Commerce och Visma eEkonomi skapar automatisk ordersynkronisering med Visma eEkonomi redovisning.

Förenklad fakturadistribution

Förenklad fakturadistribution via e-post, utskrift eller e-faktura och integrerade finansiella tjänster som factoring.

Ha koll på ekonomin och multikanalförsäljning 

Visma eEkonomi håller reda på din ekonomi och Extend Commerce håller koll på din försäljning genom malla kanaler och dina inköp – samt lagersaldo och distribution.

Anpassa lösning till dina behov

Vi tror på att bygga din egen lösning av applikationer som passar dig och ditt företag.

Några fördelar med lösningen!

Att köpa och sälja varor bygger på väldigt enkla principer, men alla som någon gång hanterat en transportorder eller ett lagerflöde vet att det finns hinder på vägen.

Med Extend Commerce får du koll på hela processen, och kan följa samtliga flöden – från order till slutbetalning – i realtid.

 

Lite exempel på hur vi hjälper våra kunder

I Extend Commerce har vi avancerat stöd för att  hantera produktstruktur/produktfamilj. Många av våra kunder jobbar även med sk. BoM produkter dvs att en slutprodukt eller en packeterad produkt innehåller flera olika delkomponenter. Systemet hanterar detta såväl mot kunder men även kontroll på när delar till en produkt behöver fyllas på i lager mm.

Våra kunder vill snabbt och effektivt kunna integrera säljkanaler såsom webbshoppar, EDI -koppling till stora kunder och marknadsplatser t ex Sello och Mirakle.
Om man har butiker skall även PoS/kassasystem integreras. Vi har bland annat API-koppling till Shopbox.
Många av våra kunder använder tredjepartslogistker dvs outsoecad logistikhantering. Från affärssystemher har vi många integration till tredjepartslogistikers WMS system så som till exempel Ongoing.

Vi ser att det blir allt vanligare och viktigare att snabbt kunna försörja kunder med sina ordrar. Därför blir det allt vanligare att ha många lager. I Extend Commerce har du koll på alla lager och det disponibla saldot i realtid. Det är också lätt att lägga till nya lager.

B2B-shop för att ta emot order från kund. Vår B2B-shop fungerar som ett ”frontend” av affärssystemet. All logik som prislista, sortiment och kreditlimit styrs direkt från affärssystemet. Webbshoppen anpassas efter kundens önskemål och kan visa saldo, inkommande leveransdatum per produkt, möjlighet att bli notifierad när produkt finns i lager igen och mycket mer. – Kunderna ser även sina fakturor, orders och pågående sändningar i webbshoppen.

Vi erbjuder BI-Analys, genom export av sälj och fakturadata via ett standard API. Du väljer sen själv vilket verktyg du vill använda för att spara och presentera data så som exempelvis Google Data Studio.

Vårt WMS/lagersystem är molnbaserat och skapar en digital process, vanligast är att man använder  surplatta och handskanner. Transportadministration, dvs bokning och utskrift av fraktdokument är inbyggt och Extend Commerce har egna EDI-kopplingar till de största transportörerna.

En av nycklarna till framgång inom handel är att ha kontroll på sina inköp. Se till att du alltid ha rätt lagernivå och att du beställer i tid för att inte stå med tomma lager. I Extend Commerce finns det många funktioner som hjälper dig. Att jobba med beställningspunkter  är vanligt men man kan även jobba med prognoser som uppdateras baserat på faktisk förbrukning. I affärssystemet har du även kontroll när dina varor förväntas att komma in vilket gör att du kan styra orders mot inköpet istället för att ta saldo och låsa produkter på lagret.

Extend Commerce har via vår partner EDI Solutions integration/EDI-koppling till de stora aktörerna inom dagligvaruhandel såsom ICA, Coop, AxFood och Bergendahls. Genom vår standard integration integrerar du snabbt och till en låg kostnad. Vanligtvis innebär en integration att du tar emot order från din kund, skickar en orderbekräftelse och ibland även leveransbesked samt fakturan.

I Extend Commerce har du koll på bäst-före-datum hantering och kontroll vid utleverans. Du kan redan när du tar emot en inleverans scanna el. manuellt ange bäst-före-datum och batch nr. Om du gör det kan du vid utleveransen välja den batch och även se bäst-före-datum vid plocket så du alltid väljer rätt och levererar ut det med kortast livslängd först. Du kan även ta ut rapporter av vilka produkter som har kort hållbarhet för att kunna styra kampanj/försäljning och minimera spill.  Detta  möjliggör även nödvändig stöd för bakåt spårning av batch.

Kontakta oss så berättar vi mer om hur Visma eEkonomi och Extend Commerce fungerar ihop. Kontakt