Chat with us, powered by LiveChat

Molnbaserat affärssystem för handelsbolag

Flytta upp i molnet med ett affärssystem anpassat för dig som jobbar med handel.

Ersätt Mamut med ett molnbaserat affärssystem

Vi har fokus på order, inköp och lager och med ekonomin i Visma eEkonomi

Extend Commerce är ett molnbaserat affärs- och lagersystem med fokus på dig som jobbar med fysiska produkter oavsett om det är mot slutkund, B2B eller både och.

Systemet ger dig kontroll över dina försäljningskanaler, lager och affärer – och skapar möjligheter att växa. Med systemet kan du följa hur order, varor och inköp flödar i ditt bolag, ha koll på lagernivåer och inköp samt minska administration och manuell hantering.

Vi hjälper små och medelstora företag i olika branscher med det gemensamma att man jobbar med handel av fysiska varor.  Kunderna finns i allt från industri, retail och handel till mat & dryck, alkohol och pharma.

Extend Commerce affärs och lagersystem är optimerat för att hantera handel mellan länder, marknader och vertikaler, och med mer än tjugo års utveckling vet vi att det är detaljerna som gör skillnad. Så jobbar du med fysiska varor och vill effektivisera orderhantering få koll på dina inköp och optimera din lagerhantering, då är Extend Commerce rätt för dig!

Kontakta oss så berättar vi mer om hur Extend Commerce & Visma eEkonomi ersätter Mamut Kontakt

      Se vår presentation av Extend Commerce på Vismas Integrationsboost.

Presentation av Extend Commerce på Vismas Integration boost

Visma eEkonomi och Extend Commerce

Kombinera Extend Commerce och Visma eEkonomi och skapa ett helt molnbaserat affärssystem för dina viktigaste processer, med minskad administration utan att tumma på funktionalitet. Hela flödet automatiseras: från att ordern läggs, att fakturan markeras som betald till, att dina pengar finns på banken.

All data synkas i realtid och du kan följa kund- och leverantörsreskontra med precision i Visma eEkonomi. Här matchas alla ekonomiska poster mot Extend Commerce och du har hela tiden koll på dina fakturor och dess status och värdet på ditt lager. Och tillsammans skapar vi ett mycket starkt affärssystem för dig som jobbar med handel av fysiska produkter.

Exempel på vad vi kan!

Att köpa och sälja varor bygger på väldigt enkla principer, men alla som någon gång hanterat en transportorder eller ett lagerflöde vet att det finns hinder på vägen.

Med Extend Commerce får du koll på hela processen, och kan följa samtliga flöden – från order till slutbetalning – i realtid.

 

Lite exempel på hur vi hjälper våra kunder

I Extend Commerce har vi avancerat stöd för att  hantera produktstruktur/produktfamilj. Många av våra kunder jobbar även med sk. BoM produkter dvs att en slutprodukt eller en packeterad produkt innehåller flera olika delkomponenter. Systemet hanterar detta såväl mot kunder men även kontroll på när delar till en produkt behöver fyllas på i lager mm.

B2B-shop för att ta emot order från kund. Vår B2B-shop fungerar som ett ”frontend” av affärssystemet. All logik som prislista, sortiment och kreditlimit styrs direkt från affärssystemet. Webbshoppen anpassas efter kundens önskemål och kan visa saldo, inkommande leveransdatum per produkt, möjlighet att bli notifierad när produkt finns i lager igen och mycket mer. – Kunderna ser även sina fakturor, orders och pågående sändningar i webbshoppen.

En av nycklarna till framgång inom handel är att ha kontroll på sina inköp. Se till att du alltid ha rätt lagernivå och att du beställer i tid för att inte stå med tomma lager. I Extend Commerce finns det många funktioner som hjälper dig. Att jobba med beställningspunkter  är vanligt men man kan även jobba med prognoser som uppdateras baserat på faktisk förbrukning. I affärssystemet har du även kontroll när dina varor förväntas att komma in vilket gör att du kan styra orders mot inköpet istället för att ta saldo och låsa produkter på lagret.

Vårt WMS/lagersystem är molnbaserat och skapar en digital process, vanligast är att man använder  surplatta och handskanner. Transportadministration, dvs bokning och utskrift av fraktdokument är inbyggt och Extend Commerce har egna EDI-kopplingar till de största transportörerna.

Våra kunder vill snabbt och effektivt kunna integrera säljkanaler såsom webbshoppar, EDI -koppling till stora kunder och marknadsplatser t ex Sello och Mirakle.
Om man har butiker skall även PoS/kassasystem integreras. Vi har bland annat API-koppling till Shopbox.
Många av våra kunder använder tredjepartslogistker dvs outsoecad logistikhantering. Från affärssystemher har vi många integration till tredjepartslogistikers WMS system så som till exempel Ongoing.

Vi ser att det blir allt vanligare och viktigare att snabbt kunna försörja kunder med sina ordrar. Därför blir det allt vanligare att ha många lager. I Extend Commerce har du koll på alla lager och det disponibla saldot i realtid. Det är också lätt att lägga till nya lager.

Vi erbjuder BI-Analys, genom export av sälj och fakturadata via ett standard API. Du väljer sen själv vilket verktyg du vill använda för att spara och presentera data så som exempelvis Google Data Studio.

Extend Commerce har via vår partner EDI Solutions integration/EDI-koppling till de stora aktörerna inom dagligvaruhandel såsom ICA, Coop, AxFood och Bergendahls. Genom vår standard integration integrerar du snabbt och till en låg kostnad. Extend Commerce har även direkt integration till Systembolaget och andra stora industriaktörer.

I Extend Commerce har du koll på bäst-före-datum hantering och kontroll vid utleverans. Du kan redan när du tar emot en inleverans scanna el. manuellt ange bäst-före-datum och batch nr. Om du gör det kan du vid utleveransen välja den batch och även se bäst-före-datum vid plocket så du alltid väljer rätt och levererar ut det med kortast livslängd först. Du kan även ta ut rapporter av vilka produkter som har kort hållbarhet för att kunna styra kampanj/försäljning och minimera spill.  Detta  möjliggör även nödvändig stöd för bakåt spårning av batch.

Låt oss berätta varför ett molnbaserat affärssystem är rätt för dig! Jag vill veta mer