Chat with us, powered by LiveChat

Vad kostar Extend Commerce?

Billigt, dyrt, prisvärt? Läs om vår prisfilosofi och vad som driver kostnader.

Extend har kunder i en stor variation storleksmässigt, men det som är gemensamt för alla är att man hanterar varor (och ibland tjänster) samt att man oftast jobbar med flera olika säljkanaler, det som ofta omnämns som multikanalförsäljning eller Omnichannel.

Vilka är kund till Extend?

Vi ser att våra kunder ofta har en liknande komplexitet oavsett om man är ett nystartat företag som omsätter några miljoner eller har funnits i hundra år och omsätter 20 miljarder.
Vi gillar tillväxtbolag och tillväxtbolag verkar gilla Extend. För oss är det viktigt att våra kunder kan börja med de funktioner de behöver idag för att sen addera fler funktioner när behovet uppstår.

Ibland är det faktiskt bättre att tänka litet och bygga stort än vice versa. Med Extend kan du börja med vad du behöver i dag, och sedan addera med vad du behöver i morgon.

— Mathias Bredin, sälj- & marknadschef Extend Commerce

Vad driver kostnad?

Det som driver kostnader i Extend är inte användare, utan vi tar främst betalt för den funktionalitet man använder i Extend och integrationer till andra system. En rörlig kostnad tillkommer om man har stora ordervolymer och/eller stora artikelregister.
Mot små och medelstora kunder med en omsättning under 50 MSEK har vi fasta priser för standardfunktioner. För större och mer anpassade lösningar tar vi fram offert baserat på funktion, komplexitet och storlek.

Prisexempel standard SME

En typisk kund som är inom spannet 15-50 miljoner i omsättning betalar runt 10 TSEK/mån för Extend Commerce, beroende på vilken funktionalitet man använder och då är alla kostnader oavsett antal användare inkluderade. Med Extend  Commerce har man ingen ytterligare kostnad för drift-infrastruktur, det enda som behövs är internetuppkoppling och dator.

Implementation av Extend Commerce består till största delarna av hantering av masterdata, konfigurering av systemet  samt utbildning, och kostar från ca 80 000 SEK, men det varierar beroende på bland annat integration och anpassningar.

Hur ser processen ut?

För små kunder har vi en standardprocess där vi i dialog med kunden går igenom behov, demar Extend Commerce och sen tar fram förslag baserat på standard, funktioner och integrationer. När kunden har signerat avtal påbörjas implementationer som vanligtvis tar cirka tolv veckor. Implementationen består främst av hantering av masterdata, konfigurering av applikationen till kunds process,  integrationskonfigurationer och utbildning av användare.

Vid större kunder och projekt börjar vi med en förstudie där vi tittar på nuläge och vilka utmaningar ”pains” som finns och tillsammans med kunden diskuterar vi hur en framtida lösning ska se ut. Efter förstudien följer implementationsfasen. Implementation av större projekt tar cirka 6 månader – 1 år och hanteras av Extend Commerce erfarna produktexperter som kombinerar djupkunskap kring Extend Commerce med erfarenhet kring affärsprocesser och supply chain.

Kontakta oss så berättar vi mer! Kontakt