Extend inleder nytt partnerskap och bildar ett ekosystem av applikationer

Pressrelease, Jönköping 2017.09.26

Extend och dizparc har tecknat avtal om samarbete för att utöka sina distributionsnätverk och tillsammans skräddarsy logistiklösningar. Baserat på kundens behov tar företagen fram ett anpassat ekosystem av applikationer, för att på bästa sätt bidra till kundens affärsutveckling.

Extend förser marknaden med en molnbaserad plattform för att automatiskt kontrollera och synkronisera lager-, försäljnings- och orderinformation från flera partners, kanaler och marknader. Det gör att Extends kunder kan accelerera sin tillväxt och ta kontroll över logistikkostnader, vilket resulterar i ökad effektivitet, bättre marginaler och nöjdare slutkunder.

Extend expanderar både nationellt och internationellt och för att utöka sitt nätverk har de under året som gått signat fler spännande samarbeten med olika företag, bland annat dizparc.

”Det känns fantastiskt roligt att vi landat samarbetet med dizparc. dizparc har en fantastisk kompetens inom vårt kärnområde samt ett stort nätverk av potentiella kunder, och vi ser med tillförsikt an det kommande samarbetet”, säger Gabriel Andersson, VD Extend.

dizparc vill sätta digitaliseringen på agendan för små- och medelstora företag och organisationer, och genom affärsstödjande IT-lösningar, bidra till sina kunders affärsutveckling i digitala kanaler.

Genom att kombinera ett gediget verksamhetskunnande med de möjligheter som finns inom IT och digitalisering, bidrar de positivt till sina kunders utveckling. dizparc erbjuder tjänster inom bland annat affärsutveckling, lösningsområden som BI, ERP, webb- och apputveckling, molntjänster/infrastruktur samt logistiktjänster.

”Genom vårt samarbete med Extend erbjuds dizparcs kunder en verksamhetsnära och effektiv logistiklösning, framför allt i kombination med vår egen molnbaserade Igniteplattform.  Extends erbjudande passar väl dizparcs kundsegment av små- och medelstora företag och organisationer, och jag ser fram emot ett positivt samarbete”, säger Mats Pihl, dizparc.

För mer information om samarbetet, kontakta:

Gabriel Andersson, VD Extend. Tel. +46 (0)76 31 01 929 eller e-mail: Gabriel.andersson@extend.se

Camilla Erixon. Tel + 46 (0)70-30 89 340 eller e-mail: camilla.erixon@simonssongruppen.se

Om Extend

Extend är ett svenskt företag som har utvecklat en plattform för automatisk kontroll och synkronisering av lager-, försäljnings- och orderinformation mot multipla partners, kanaler och marknader. Extends kunder får inbyggd logik och realtidsdata för att kunna styra sina verksamhetsprocesser. Bättre information betyder bättre beslut för att optimera och utveckla verksamheten. Extends plattform är helt modulär och flexibel för att utöka funktionaliteten när du behöver den.

Think small, Extend