Head of Customer Service till ett av Sveriges mest spännande och snabbväxande IT bolag.

Vi söker nu en driven, motiverande och positiv chef till vårt kundtjänstteam, idag bestående av två personer. Som chef förväntas du ta ett helhetsansvar för kundtjänsten som idag sker via mail, telefon, chatt. Du kommer att utvärderas på hela kundtjänstteamets SLA, kundnöjdhet och kundomdömen samt teamets effektivitet. Vi tror att du som söker vill fortsätta att utvecklas och använda dig av dina IT-kunskaper i en serviceinriktad roll inom IT. Vi tror också att du har arbetat i en liknande roll tidigare och att du har god kännedom om ärendehantering i Windowsmiljö med Jira som bas och att du har koll på Ad, Exchange samt ett genuint generellt IT-intresse. Du är van att på ett professionellt sätt hantera kunder och att hjälpa dem till en snabb och smidig lösning.

Du förväntas arbeta som en i teamet men samtidigt ta ansvar för teamets prestation och välmående, där du kommer utvärderas årligen i förhållande till våra årliga kund- och personalundersökningar.

Utöver detta kommer du leda löpande avstämningsmöten, vara med i den kommersiella ledningsgrupp som finns, ha systemansvar för de befintliga kundtjänstsystemen samt genomföra löpande kampanjer och undersökningar mot våra kunder. I tillägg ansvarar du också för företagets kvalitetssystem och interrevision som bygger på ISO 27000:14. 

Extend erbjuder:

– En rolig och dynamisk kultur på vårt, centralt belägna kontor i Jönköping.

– Vara med och fortsätta utveckla ett av Sveriges kanske intressantaste IT bolag med fokus på kundtjänst och suppport.

– Löpande kompetensutveckling.

– Vårt förmånspaket med allt från friskvårdsbidrag, bonusprogram till extra ledighet vid speciella tillfällen.

 

Egenskaper vi söker:

Som person älskar du att överträffa människors förväntningar och brinner för service. Din syn på försäljning är att det, utfört rätt, är ett sätt att hjälpa folk. Du ska ha inspirerat och motiverat andra människor tidigare i en liknande roll och vara nyfiken. Ambition, engagemang och en vilja att överträffa förväntningar är det viktigaste för oss.

 

Meriterande

– Grundläggande kunskaper inom ledarskap och ekonomi.

– Tidigare erfarenheter av utvecklingssamtal och lönesamtal, samt inblick i LAS.

– Erfarenhet av JIRA Service Desk samt ITIL.

 

Formella krav 

– Erfarenhet av kundtjänst mot företag.

– Förståelse för begrepp och nyckeltal som rör kundtjänst

– Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

– Du har på någon nivå motiverat och lett andra människor t.ex. som chef, team leader.

 

Arbetslivserfarenhet

3-5 år i liknande roll eller motsvarande erfarenhet från annat verksamhetsområde.

 

Ansök senast 26/1-2018 till personal@extend.se